Uğur Dikmen, (d. 1947, İstanbul) Türk müzisyen; klavyeci, organist, besteci, aranjör ve orkestra şefi. Birçok ünlü sanatçının grubunda klavyeli çalgılar'ı çalıp, bestecilik ve aranjörlük yaptı. Bu sanatçılar arasında Durul Gence, Cem Karaca, Yasemin Kumral, Yeşim, Erol Duygulu, Osman İşmen, Edip Akbayram, Coşkun Demir, Nil Burak, Neco, İbo (İbrahim Sesigüzel), Grup Piramit, Grup 88, Feridun Hürel, Selda Bağcan, Serpil Barlas, Özdemir Erdoğan vardır.
Dikmen müzik yapmaya 6 yaşında başladı. Hem Avusturya Lisesi'ni hem de konservatuvarı bitirdi. İlk grubunu 1961-62'de Cahit Berkay ve Seyhan Karabay ile "Siyah İnciler" adıyla kurdu. Profesyonel müzik hayatına ise "Genç Aslanlar" grubu ile başladı. Daha sonra "4 Haramiler" adını alan grup 1966'da Ali Atasagun'un arkasında müzik yapmaya başladı. Atasagun'a org çalan Dikmen ve arkadaşları James Brown gibi isimleri yorumluyorlardı. 1967'de Atasagun'dan ayrılıp Haramiler olarak solo olarak çalmaya başladılar. Dikmen, 1968'de İngiltere'ye gitti ve Türkiye'ye yeni müzik aletleri getirdi. 1968 Altın Mikrofon yarışmasına grupça katılıp 2. oldular. Uğur Dikmen ise yarışmanın en iyi organisti ödülünü kazandı. Bir 45'likte Erkin Koray'a eşlik etti. Bir sene sonra ise Haramiler dağıldı, Dikmen de bir süre eski vokalistleri Koray Oktay ile çalmaya başladı. Ağustos 1969'da Dikmen,Özdemir Erdoğan ile çalışmaya başladı. Bu birliktelik de 1 sene sürdü. 1970'de kısa bir süre Haramiler'i tekrardan diriltti.
1971'de Durul Gence yedilisine geçti. Uzun süre bu grupla çalıştı. Bu grupta Doğan Canku, Atilla Özdemiroğlu gibi ünlü bestecilerle çalıştı. Bir süre Norveç'te kaldı. Bu dönemde "Asia Minor Mission" adıyla çalıştılar. 73'te grup Türkiye'ye döndü. 1974'te Cem Karaca kendine Dervişan grubunu kurdu. Dikmen de bu kurucu kadroda yer aldı. 1975'te yayınlanan "Tamirci Çırağı" şarkısı ile Dervişan büyük bir ün kazandı ancak Dikmen, grupla devam etmedi. Bir süre Yasemin Kumral ve Erol Duygulu Orkestrası ile çalıştı. 1976'da ikinci Dervişan dönemi başladı. Bu sefer daha politik bir müzik yapıyorlardı. Karaca'nın gerçek anlamda ilk uzun çaları olan Yoksulluk Kader Olamaz'ı kaydettiler. Bu dönemde Yeşim ve Ünol Büyükgönenç'e de eşlik etti. Ancak 1 Mayıs plağından sonra politizasyonu artan müzik tarzı sonucu Dervişan dağıldı. Ancak Dikmen, Karaca ile çalışmayı bırakmadı. Hasret albümünün kayıtlarını ve prodüksiyonunu yaptı.
Uğur Dikmen'in aranjörlük dönemi 70'li yılların ikinci yarısından itibaren başlar. 1978'de Yeşim'in ilk albümü "Doğuş" LP'sinin aranjörlüğünü yapmıştır. Ünol Büyükgönenç'in "Dışarıda Kar Yağıyor" 45'liği ile 1979'da Edip Akbayram & Dostlar'ın "Eşkiya Dünyaya Hükümdar Olmaz / Gidenlerin Türküsü" 45'liğinde aranjör olarak katkıda bulunmuş aynı zamanda klavyeli çalgıları da çalmıştır. Bu dönemde Osman İşmen Orkestrası'nın "Diskomatik Katibim", "Disko Madımak", "Disko Türkü" LP'leri ile Selda Bağcan'ın "Vurulduk Ey Halkım" albümünde klavyeli çalgıları çalmıştır. 1980 yılında Cem Karaca'nın "Hasret" LP'sinin aranjörlüğünü yaptı. Cem Karaca'nın 1980 yılında Almanya'ya gitmesi üzerine Dikmen, Türk Pop müzik piyasasının değişik isimleri ile birlikte çalışmaya başladı. 1982'de Füsun Önal'ın orkestrasında yer aldı. Yine aynı yıllarda Feridun Hürel'in o dönem hazırlanıp piyasaya çıkmayan solo albümünün düzenlemelerini yaptı. 80'lerin ortalarında ise uzun süre beraber çalışacağı Nil Burak ile çalışmaya başladı. Nil Burak'ın 1984'te Benim Sevdam, 1988'de Zurna Kazım, 1989'da Oldu Olacak, 1992'de İşte Banko albümünlerinin aranjörlüğünü üstlendi. Aynı zamanda Nil Burak'a sahnede eşlik etti. 1990 yılında Selda Bağcan'ın "Koçero" albümünün aranjörlüğünü yaptı. 90'lı yıllarda Cem Karaca ile birlikte çalışmalarını sürdürürken aynı zamanda yaklaşık 5 yıl boyunca Selda Bağcan'ın konser grubunda şef ve klavyeci olarak yer aldı.
1984-1988 yılları arası Eurovision Şarkı Yarışması Türkiye Finallerinde yarışmış olan Selmi Andak bestelerinin aranjörü ve orkestra şefi olarak görev yaptı. 1995 yılında ise kendi bestesi ile yarıştı. Eurovision'da yıllara göre şu şarkılarda besteci, aranjör ve orkestra şefliği yaptı.